Monday, November 15, 2010

CHICKEN CURRY PIE

Salam...Chicken Curry Pie ni saya buat untuk menghabiskan stok puff pastry yang tersadai sekian lama kat 

dalam fridge tu. Sebelum tiba tamat tempoh kegunaaannya saya tamatkan riwayatnya dulu dengan Chicken 

Curry Pie. Inti karipap ada dalam tupperware tu...apalagi kerja nak senang saya jadikan ajer inti pie...

Chicken Curry Pie citarasa Malaysia...

Saya telah memcuba beberapa jenis instant pastry dan ada permintaan meminta saya buat sendiri pastry nyer...

Tentu tak puas hatilah dengan yang instant tu... Apapun Chicken Curry Pie ni dah habis dahhh...

Lepas ni bolehlah buat lagi selalu selalu almaklumlah cuti sekolah dah pun tiba...



CHICKEN CURRY PIE 

BAHAN-BAHAN

1 peket instant pastry puff
(pampas/kawan ku ect)

Inti karipap

egg wash
(telur+ susu segar)

CARA MENYEDIAKAN

1. Canai pastry puff yang telah dilembutkan. Taburkan tepung gandum jika melekat.

2. Tutup permukaan acuan pie kemaskan di bahagian tepi nya.Isikan inti dan tutup dengan doh yang telah di torak. Kemaskan tepi dengan memotong bahagian yang berlebihan. Tekan-tekan dengan garfu seperti berkelim.

3. Cucuk-cucuk dengan garfi permukaan pie supaya angin panas di dalam pie dapat keluar dan pie tidak menggelembung.

4. Sapukan egg wash dan bakar selama 30 minit dengan kepanasan 160-C atau mengikut oven masing-masing.

5. Sapukan permukaan dengan sedikit butter supaya berkilat. 


No comments: