KLIK KLIK NUFFNANG

Monday, November 16, 2009

SAMBAL SOTONG (2)



Ha ha ha kenapa dua N3 ini sama saja. Cuba tengok betul- betul ada di tulis version berkuah pada N3 yang terdahulu. Dan kali ini aku masukkan pula gambar Sambal Sotong version kering pula. Tiada beza dengan resepinya cuma teknik memasak saja yang berbeza. Untuk mendapatkan sambal sotong yang agak kering, sotong hendaklah di sangai terlebih dahulu untuk membuang lebihan air pada sotong. Air sotong inilah yang membuatkan sambal menjadi sedikit berkuah. Selepas itu toskan sotong yang telah disangai tadi. Masukkan kedalam sambal yang telah cukup garing dan sempurna rasanya. Gaul rata dan angkat. Mudah kan!
Sedap bila dimakan bersama roti yang diapit seperti sangwich....


3 comments:

ain said...

wahhh...nampak gaya sambal sotong versi kering ni lg mengancam dr sambal sotong biasa tu!!!!

azian...sy tk pasti ye boleh ke tdk klu tak letak soda bikabonat dlm kek pisang tu. tapi pd saya lah...boleh aje kot klu tk nak letak!! kita buat dia kan..?? cuba lah try!!!

ima said...

nampak memang sedap pada samabl sotong kering ni...ooo macam gitu rupanya nak buat sambal sotong kering...

CIKGU ZAM said...

makan ngan nasi putih dan sayur lemak sedap tuuuuuu