Thursday, April 19, 2012

KEBAB DAGING BURGER



Kalau ke Jalan TAR saya pasti akan cuba membeli kebab yang dijual di hadapan SSF. Kebabnya begitu 

memenuhi citarasa saya. Selalunya saya lebih suka dengan roti kebab berbanding pita kebab.

Walaupun adakalanya Que nya agak panjang tetapi rela beratur memandangkan nak pergi kesitu pun

 bukannya selalu.....




Kali ini saya menggunakan daging burger sebagai inti Pita Kebab. Saya juga mencampurkan sedikit 

        daun/ batang ketumbar untuk menaikkan rasa.




Sesuai untuk sarapan dan mudah serta cepat untuk di sediakan.



KEBAB DAGING BURGER

BAHAN-BAHAN

Roti pita secukupnya
(boleh juga guna roti hotdog)

Daging burger

tomato

daun ketumbar

bawang besar

sos cili

sos barbeque

CARA MENYEDIAKAN:-

1. Siat-siat daging burger dan goreng tanpa minyak di dalam kuali. Masak sehingga garing.

2. Masukkan sos cili dan sos barbeque. Gaul rata.

2. Masukkan bawang besar yang dihiris kasar dan hirisan kasar tomato yang telah di buang biji. Gaul rata.

3. Akhir sekali masukkan hirisan daun/batang ketumbar. Gaul rata dan angkat.

4. Belah dua roti pita dan panggang sebentar di atas kuali/grill pan. 

5. Masukkan daging burger yang di masak tadi dan picitkan mayonise di atasnya. Jika suka boleh juga diletakkan sos lada hitam.



No comments: