Monday, May 16, 2011

JUS APPLE DGN DAUN SADERI


Assalamualikum..

Sebelum ini jika ada sesiapa di dalam keluarga saya yang terkena tekanan darah tinggi saya sering 

menggunakan petua dari seorang teman iaitu merebus keseluruhan pohon saderi dan minum suam-suam.

Hasilnya amatlah mujarab dan dapat menurunkan bacaan tekanan darah. Tetapi ianya tidak boleh di minum 

kerap kerana akan menyebabkan tekanan darah menjadi rendah pula.

Petua minuman kesihatan ini masih menggunakan daun saderi tetapi digandingkan dengan buah apple hijau.

Petua ini di amalkan oleh seorang doktor yang sering meminta pemilik sebuah restoran membuatnya . 

Kebetulan teman itu telah memanjangkan petua itu kepada suami dan kini saya dan suami mengamalkannya.

Bagi saya rasa masam dari apple hijau itu dapat membantu 'anak tekak' saya menelan air itu. Apa nak 

kata...nak sihat...telan semacam aje la... Saya mengamalkan meminum hanya untuk seminggu sekali sahaja.

Antara khasiat yang terkandung ialah dapat mengeluarkan toksid di dalam badan, mencuci usus dan 

menurunkan tekanan darah. Wallahualam saya hanya mencuba dan sesungguhnya hanya Allah yang 

mengetahui khasiatnya....






JUS APPLE DGN DAUN SADERI

BAHAN-BAHAN

1 tangkai daun saderi
( dgn akar/cuci bersih)

2 Biji apple hijau

1 cawan air masak

Sedikit gula.

-Dikisar halus semua bahan. Tapis.


1 comment:

Unknown said...

Akar dikisar sekali ke?