Sunday, April 17, 2011

MUSHROOM SAUCE CHICKEN CHOP


Assalamualaikum....

Saya tidak memasak untuk hidangan tengahari kerana kami sekeluarga makan di luar. 

Untuk makan malam kami saya bercadang memasak ala-ala western gitu memandangkan semua bahan ada.

Sebelum kami keluar untuk makan ais kacang D'bubbles di Shah Alam , saya keluarkan boneless chicken 

untuk dicairkan ais nya.



Opst... nasib baik sempat ambil gambar........kiri kanan dah kena ngap!





Selalunya saya suka chicken chop bersos lada hitam tapi kerana ada yang alergik kan lada hitam maka saya 

buatkan mushroom sos ajer.

Saya gorengkan fries dan buatkan fresh farm salad . Bukan apa kerja mau senang!

Anak-anak sukakan nya dan bila mereka kata mengapa ibu masak banyak sangat ayam tu...Saya kata... makan dulu!

Tepat jangkaan saya mereka pasti suka kan nya ....


MUSHROOM SAUCE CHICKEN CHOP.

BAHAN-BAHAN

Boneless Chicken

Lea and perins

lada sulah

garam

~~~~ gaulkan semua bahan dan perap sebentar.

Putih telur

Bread crumb

~~~~ Celup/lumurkan putih telur dan salut dengan bread crumb

Goreng dalam minyak penuh hingga kekuningan diatas api sederhana.


MUSHROOM SAUCE

1 tin sup cendawan campbell

3-4 ulas bawang putih
(tumbuk/chop)

minyak zaitun

lada sulah/ lada hitam

3/4 cawan air

~~  tumis bawang putih dengan sedikit minyak zaitun hingga kekuningan.

~~ Masukkan Sup Campbell dan air.

~~  taburkan lada sula atau lada hitam.Kacau rata.

~~ Angkat apabila telah mendidih atau cukup pekat.


No comments: