Monday, April 5, 2010

PULUT MANGGA


Pulut Mangga memang kegemaran anak sulongku Ashiqin. Selalunya jika ada pameran barangan Thai di kawasan berhampiran, pasti itulah yang akan di belinya.
Kebetulan mangga yang kubeli di pasar borong Serdang tempohari begitu manis rasanya lalu aku membuat pulut mangga. Kepada kakak, don't worry bila kakak balik nanti ibu buat lagi......

BAHAN-BAHAN

Beras pulut
(di cuci ,kukus hingga lembut)

Santan kelapa
(dimasak bersama garam & sedikit tepung jagung)

Mangga
(harumanis/cokanan)






4 comments:

Fiza Nordin said...

aritu kite beli mangga kengkonon nak wat pulut mangga ni...tp mangga tu agak muda sikit.so peramlah dalam lemari.lepas 2/3 ari...teringatlah kat mangga tu.tgk2 plastiknye pun dah takde...upernye dah kene ngap ngap hb kite...adeh!!!!ngences tgk kat sini....

HALAMANKU said...

Salam Kak Azian.. aper ke jenis ID mangga akak tu... sangt mengancam kalbu... warna dah power aper lagi rasa... psst x makn pult... nak mangga lebih ye..

azian said...

Fiza, cian nya awak...tak pa pasar borong Selangor dekat aje ngan Puchong. Tak pun kat Otk Puchong Prima. Cokanan murah!

Erma, akak guna harummanis. Seharum dan sangat manis spt namanya.....

nashiqin ariffin said...

Ibu kakak nak makan ni cuti sem bleh bu? haha