Wednesday, December 30, 2009

UDANG GORENG KETUMBAR


Udang lagi!...Tapi kali ini resepi lain pula. Aku masak sebagai iringan lauk lemak keli dgn pucuk gelugur tempohari. Tapi yang habis dulu tentulah cik udang kita hehehe. Belum terhidang lagi ada yang dah tanya "udang boleh makan dulu tak?" Biasa lah... kalau udang dalam rumah ini...
Tidak rumit untuk mamasak udang ini cuma kenalah rajin mengopek kulit udang nya.....Gaul sahaja kesemua bahan dan goreng. Mudah kan!...

Hanya perlu ada

1 kilo udang

4 sudu besar ketumbar*

2 Sudu jintan manis*

sedikit garam & kunyit

4 sudu besar tepung gandum

3-4 sudu air

*ditumbuk
#Guna udang putih kecil lagi enak!

3 comments:

LOVE2COOK said...

Aaaaahhhh...terliur Love tengok!!! yummmy! :)

Nak 5 ketul kak! kekeke...

blogresipi.com said...

Sedapnye udang!!! keli pun sedap!! kite nk kena masak kuning2 gak la hari ni... huhuhu

ain said...

sedapnya udang!!!my fav!!!!